lördag 29 mars 2008

Vart tog våren vägen?




Först kom våren sakta smygandes och sen kom snön....som vi hade velat ha i julas-inte nu! Det är nästan så att man tror att väder gudarna jävlas med en. Som tur är har det varit tö ett par dar och när jag var ute med hundarna idag så såg jag tussilago!


Hundarna verkar ha fått vårkänslor dom med, dom sprang så man såg bara tre vita streck på fältet. Jag har inte kunnat släppa flickorna något i veckan då fälten har invaderats av rådjur....dom är jättefina men väldigt mycket ivägen, och inte har dom vett att stå still heller utan så fort dom ser hundarna så börjar dom springa och då blir det ett j**la liv och dragandes i kopplena.


Gardenas mage är mycket bättre nu, så det är bara hoppas på att det fortsätter på samma väg.


Jag har varit så duktig i dag att jag har sökt jobb, 5 jobb tilloch med, så nu är det bara att vänta och se vad det blir för svar och vart man kommer att hammna. Har sökt i Gävle, Linköping och här i Örebro.

Inga kommentarer: