tisdag 28 juli 2009

Int utställning Ransäter 090726


Annelie med Runa och jag med Gardena






Samtliga bilder är tagna av Mathias Wendt, tusen tack!

På lördags eftermiddagen styrde jag och Gardena bilen mot Deje och kusins nya gård för att natta över. Vi hade en mysig kväll och jag har nu inspekterat varje vrå av det nya huset och jag är inte så lite avundsjuk, vill oxå bo på egen gård i skogen och med stall....
På söndagmorgonen körde jag den korta biten till Ransäter och letade mig fram till ringen där jag träffade Marie, Annelie, Mathias och Jenny, alltid trevligt med lite sällskap. Gardena skötte sig jättefint i ringen trots att det blåste lite kallt, hon fick en slät etta med kritiken:

"Tik med bra storlek och goda linjer, välformat huvud och bra uttryck, välkroppad. Önskar bättre bakställ,faller lite överkors i rörelse, kunde ha haft lite mer kraft i steget. Bra ben och tassar, i utmärkt kondition. Välvisad." Domare var Per Iversen.

2 kommentarer:

Sara och Miki sa...

Fina och stiliga ni är =) Du har ju också ett sådant tjusigt kedjehalsband/koppel till utställning, var har du fått tag på det? /Sara

Josefin sa...

Utställningskopplet har jag köpt på en utställning på Örebrmässan för flera år sedan. Det är en vanlig mässingskedja och ett separat koppel med en liten karbinhake i, ger en bra tyngd. Finns nog at hitta på de flesta utställningar:) Btw, din lilla Jazza är ruskigt söt!