torsdag 15 maj 2008

Stackars Wanda


För en liten whippet ska allt gå så fort som det bara går, så även när man ska in från trägården. Hundarna brukar alltsom oftast fara in i 380 knyck och hoppar av 2 meter från trappan, det är ju onödigt att gå in....
Imorse när jag skulle ge hundarna frukost så kommer Wanda skuttandes på 3 ben och vill inte alls stödja på vänster fram. Efter att ha kännt och klämmt konstaterar jag att det är i sista falangen som det gör ont och att det nog är bäst o ringa veterinären. Sagt o gjort, jag åker in med Wanda och min supertrevliga veterinär känner och klämmer och vi bestämmer att vi ska röntga tassen för att se vad det är. På röntgenbilden ses en spricka vid sista falangbenet alldes intill klon....*suck* Så nu är det vila och korta koppelpromenader som gäller i minst 3 veckor, hon ska även äta smärtstillande och antiinflammatorisk medicin. Förmodligen blir det inget mer springa av denna säsongen för min lilla olyckskorp. Vi vet inte exakt vad som hände, men förmodligen har hon slagit tassen i tröskeln när hon sprang in från trägården igår kväll, det är inte alltid som det är bra att det går fort...

2 kommentarer:

Backa gårds häst & hund sa...

Grattis till Mimmis cert och 6 placering!!

Sagoruna sa...

Stackaren, vet hur det är men Runa får faktiskt gå koppelpromenader nu 5 månader senare... Snart ska hon få gå lös faktiskt och när Eira kommer lär det bli ett himla röj.