söndag 11 maj 2008

Viltspår mm

I min uppsats kollar jag hjärtan med ultraljud, detta hos whippets. Ett jättekul tillfälle att kombinera min stora hobby med mina studier. På bilden nedan ses Gardena bli undersökt, hon tyckte att det var helfestligt att att bli undersökt(man fick ju godis i massor när det var klart:))



Idag har vi spårat för första gången i år, hundarna tyckte att det var helkul. Mimmi gjorde ett super jobb och gick mycket bättre än jag trodde. Gardena var lite osäker och okoncentrerad och tappade spåret ett par gånger. Wanda som går in för allt med liv och lust har så bråttom att hon slarvar, kan hon bara få ner farten och bli lite noggrannare så kommer det bli kanon! På bilden nedan ses Wanda med SIN klöv, den bär hon alltid hela vägen hem/ till bilen och nåde den som försöker ta den ifrån henne:)

Inga kommentarer: