lördag 24 oktober 2009

I morgon gäller det!

Då ska vi ha revansch och få ett godkännt resultat i rallylydnad, bara hoppas på att vädergudarna är med oss. Wanda och jag är anmälda till rallyn och till nybörjaragility, dvs. utan balanshinder och slalom. Ska bli roligt, bara hoppas på att Wanda är taggad och gör lika bra ifrån sig på tävling som på träning (det mesta hänger nog på mig dock). Återkommer imorgon kväll med resultat!

Gardena har haft probmlem med sin vänstra baktass en tid och igår morse lämmnade jag henne på Norsholms Djursjukhus där dom i narkos tog vävnadsprover och gjorde rent ett sår som återkommer på stora trampdynan. Det skar i hjärtat på mig när dom gick iväg med en mycket ovillig liten Dena som bara ville stanna hos matte. N är jag sedan kom för att hämta henne så höll hon sig tätt tätt intill mig. Allt har gått bra och nu är det bara att vänta i ca 10 dagar på provsvar samt att stygnen skall tas. Bara att hoppas på att vi kan få ett svar på vad det är som felas med henne. Hon har varit lite trött och tagen och det går inte direkt fort på promenaderna, men hon lär väl pigga på sig dom närmsta dagarna.

Inga kommentarer: