söndag 25 oktober 2009

Resultat: 1xsuccé, 2x fiasco!



6 grader varmt, regn och gråkallt väder var inte direkt vad jag hade önskat mig idag, men det var bara att göra det bästa av situationen. Rallyn var först ut och Wanda och jag skulle gå ut som 7e ekipaget. Banan var relativt enkel och domarna hade varit snälla och inte tagit med några moment med ligg i. Carin startade före mig och hon och Carmen gjorde en fin fin insats med härlig kontakt!
Så var det dags för oss, jag hade laddat med råttan utanför banan som belöning och så var det bara att köra. Början kändes inte helt bra, hon var lite ofokuserad och hade lite för brottom. Sen började släppa och hon gjorde ett riktigt bra jobb, men det känndes ändå som om att det skulle ha kunnat gå så mycket bättre. Sen var det dags för prisutelningen och ekipagen började ropas upp en efter en och när dom kom till första plats så tänkte jag att nu har dom tappat bort oss... men vi VANN med 90 poäng av 100 möjliga! Är så stolt över min lilla Wanda som bara älskar allt hon får pröva på.

Härnäst var det dags för nybörjar agiltyn, det gick mindre bra. I första omgången tabbade jag mig med att missa en tunnel och i andra omgången vart Wanda akut sugen på köttbullar och sprang ut från banan för att råna vår godispåse:)
Hursom helst så har vi haft en mycket trevlig om än kall och blöt dag!



5 kommentarer:

Sagoruna sa...

GRATTIS duktiga duktiga Wanda!

Renata och Mats sa...

***GRATTIS!!***
Heja Wanda!!
och smart är hon också, passar på att fly banan och roffa år sig köttbullar :))

Källornas whippets sa...

Grattis!!

Smart drag Wanda!!

Josefin sa...

Tack! Jo köttbullar är smaskens, och dom vägde helt klart högre än att hoppas hinder i lera och regn!

Catch Ups sa...

GRATTIS Wanda, du och matte är bäst! Kramar